Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

ΤΡΟΦΕΣ


Μ’ εγώ ζηλεύω του δεντριού,
που στο γκρεμό φυτρώνει,
π’ αέρας μόνο και πουλί,
μπορεί και του σιμώνει!

Λόγω εποχής, θα ήθελα να γράψω τι κάνω εγώ στα μελίσσια μου αυτό το μήνα. Πριν μερικές μέρες τελείωσα την θεραπεία για την βαρρόα και την πρώτη τροφοδοσία των μελισσών μου με ζαχαροζύμαρο και βανίλιες.  Γύρες τα μελίσσια τις καλές μέρες κουβαλάνε αρκετές από οξαλίδα και διάφορα άλλα αγριολούλουδα. Τα μελίσσια μου τα έχω ταξινομήσει σε τρεις κατηγορίες.
α) Σε δυνατά μελίσσια οκτώ έως δέκα πλαισίων
β) Σε μέτρια πέντε έως επτά πλαισίων, και
γ) Σε παραφυάδες
Σε κάθε μελισσοκομείο μου έχω συνήθως μία κατηγορία το πολύ δύο. Αυτό με βοηθάει στο να δουλεύω ομοιόμορφα όλα τα μελίσσια του μελισσοκομείου μου. Επίσης, τα μελίσσια που θέλω για να γεμίσω τα κυψελίδια γονιμοποίησης βασιλισσών και να κάνω παραφυάδες, τα έχω παραλιακά για να αναπτυχθούν νωρίτερα. Ενώ τα μελίσσια που δουλεύω για μέλια και μου χρειάζονται σε πλήρη ανάπτυξη τον Ιούνιο, πιο ορεινά για να αναπτυχθούν αργότερα.
Και τώρα το δίλλημα. Ζαχαροζύμαρο ή βανίλια?
Πριν είκοσι χρόνια περίπου, αν θυμάμαι καλά, ο φίλος μου και τότε συνεργάτης μου Παναγιώτης Σηγανάκης, μαζί με κάτι λίγους ανήσυχους νέους τότε 25-30 ετών μελισσοκόμους, αρχίσαμε να ψάχνουμε από διάφορες βιοτεχνίες της Αθήνας που κατασκεύαζαν (υποβρύχιο-βανίλια), να βρούμε μια μεταχειρισμένη βανιλομηχανή. Δεν υπήρχαν τότε στην Ελλάδα κατασκευαστές βανιλομηχανών απ’ ότι γνωρίζω. Ελάχιστοι συνάδελφοι μελισσοκόμοι γνώριζαν την βανίλια, τότε όλοι τροφοδοτούσαμε με ζυμάρια και σιρόπι. Και οι πιο προχωρημένοι με Apifonda. Δεν υπήρχαν τότε και άλλες μελισσοτροφές. Για να μην σας κουράζω, μετά από πολλές περιπέτειες βρήκαμε μια μεταχειρισμένη βανιλομηχανή και ξεκινήσαμε την παρασκευή της δικιάς μας βανίλιας.
Την βανίλια την χρησιμοποιώ σε αδύνατα μελίσσια με λίγες τροφές ή σε παραφυάδες. Γιατί την τραβάνε άμεσα,  γωνιάζουν και αποθηκεύουν  ένα μέρος έως πολύ.
Το ζαχαροζύμαρο το χρησιμοποιώ σε δυνατά μελίσσια με μέλια γιατί το τραβάνε με πιο αργούς ρυθμούς, δεν το αποθηκεύουν και γωνιάζουν καλύτερα. Επίσης, στο ζυμάρι μπορώ να βάλω διάφορα βοηθήματα (Θυμόλη-Protofil-Vita Feed Gold-Σκόρδο-Μαγιά μπύρας κ.α.) για να βοηθήσω την ωοτοκία της βασίλισσας και να απαλλάξω τα μελίσσια από ένα μέρος των σπορίων της Nοσεμίασης.
Και στις βανίλιες, αλλά και στα ζυμάρια ,χρησιμοποιώ αρίστης ποιότητας ζάχαρη και μέλια δικά μου, εάν δεν έχω μέλια, σιρόπι ιμβερτοζακχάρων.

Καλό ξεχειμώνιασμα των μελισσών μας αλλά και δικό μας!
Λευτέρης Μαραγκουδάκης


,

8 σχόλια:

Φώτης Λαουτάρης είπε...

Λευτέρη πολύ ωραία όσα λές αλλά οι ματινάδα σου "έγραψε"

kkokinos είπε...

Καλημερα απο Αθηνα!
Ετσι απλα και συντομα,μου ελυσες μμια απορια μου φιλε Λευτερη.Νασαι καλα και καλο ξεχειμωνιασμα ευχομαι!!

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Ωραία ανάτρηση Λευτέρη και στο ίδιο σκεπτικό ( με πολύ μικρές διαφορές ) είμαι κι εγώ.

chaniabee είπε...

Άντε να δούμε η άνοιξη τι θα μας φέρει! Πάλι στα πειράματα θα καταλήξουμε!

İlhami Uyar είπε...

I hope you can pass winter season without loose,have a nice job.

Taşkın ÖZŞAHİN είπε...

türkiyeden selam

evangelos naxios είπε...

Πολυ ομορφα,μας ενδιαφέρουν οι χειρισμοι των παλαιων!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Τελικά έκανα και το δικό μου μπλοκ... "Οι Μελισσομπλοκάδες"

θα με βρείτε εδώ

http://melissobloger.blogspot.com/

Παιδιά μια βοήθεια μπας και γλιτώσω την φαλάκρα με τα όσα διαβάζω τελευταία…